Analýza informačních potřeb

V rámci analýzy informačních potřeb vám pomůžeme ujasnit si a formálně popsat vaše požadavky na povahu, strukturu, dostupnost a rozsah informací, které potřebují manažeři i řadoví zaměstnanci ke své práci. 

Klíčové objekty

V konzultaci se zákazníkem identifikujeme objekty, které mají klíčovou roli v jeho businessu. Výsledkem je sestavení ideálního datového modelu, který vychází z deklarovaných požadavků na informace. V rámci diskuse často dochází i k úpravě (rozšíření a/nebo zúžení) samotných těchto požadavků. Objekty analyzujeme ve třech kategoriích:
Artikl – výrobky, materiál, služba, výrobní stroje / nástroje.
Alokace – výrobní prostory, dealerská síť, odloučená pracoviště.
Aktér – zákazník, dodavatel, zaměstnanec, uživatel.

Klíčové business procesy

Nad klíčovými objekty operují procesy, které je nějakým způsobem využívají, zpracovávají a nebo jim slouží. Výsledkem analýzy procesů je Business Process Model - procesní model, který sice vychází ze současné podnikové praxe, ale popisuje opět ideální stav, tedy to, jak by procesy měly optimálně (nad ideálním datovým modelem) ve firmě běžet. 
Více o procesní analýze a optimalizaci procesů

Návrhy projektů změny

Ideální není nic, přesto se ideální modely (s úspěchem) využívají pro sestavení Strategického plánu nasazení prostředků informačních technologií. V tomto plánu jsou definovány jednotlivé dílčí projekty, které zahrnují sled činností potřebných k přiblížení se ideálnímu stavu a naplnění informačních potřeb. Až potud se jedná o analýzy a návrhy zcela nezávislé na konkrétních informačních systémech.
Při výběru a následné implementaci informačního systému je obvykle nutno z ideálních modelů trochu ustoupit, vždy je ale dobré mít jasno, co od něj očekáváme a chceme. K tomu vše výše uvedené slouží.

Máte zájem o analýzu informačních potřeb?

Neváhejte se nám ozvat.
Kontaktovat
|
crossmenuchevron-up